10 September 2011

Malam Pendekar Gayong @ UiTM JB

Assalamualaikum...

Lokasi : Dewan Besar UiTM Kampus Bandaraya JB
Tarikh  : 7 September 2011 (Rabu)

Baik! Sekarang cerita bermula~

Rabu lepas, PSSGM UiTM JB dah anjurkan satu dinner; Malam Pendekar Gayong @ MPG. Majlis ni dianjurkan dengan tujuan nak meraikan dan memberi penghargaan kepada anak-anak Gayong UiTM JB.

Sepanjang menguruskan persiapan untuk dinner ni, memang tersangatlah banyak kekalutan yang berlaku dalam setiap biro. Masing-masing ada masalah sendiri. Biasalah, yang uruskan pun banyak kepala, makanya banyak lah idea yang perlu di ambil kira. Tersilap sikit, mau ada yang terasa hati. Apa-apa pun, kerjasama amat diperlukan. Apa yang penting? KERJASAMA! ~ni wonderpet yang cakap~ ;)

     Saya di amanahkan untuk uruskan bahagian cenderahati. Pada mulanya saya rasa cenderahati ni simple je. Tapi, baru saya sedar, semua benda perlukan ketelitian. Hah? Maksud saya, walaupun cenderahati tak sepenting biro makanan, tapi tetap terasa kesesakan dan kepayahannya bila tak dikelolakan dengan betul. Dari situlah timbul masalah tak cukup budgetlah, kedai tak terima orderlah, sponsor tak dapatlah... Fuh! Memang menguji kesabaran. Sampaikan saya terfikir, "Susah-susah guna je lah duit aku. Alah, duitkan boleh cari. Apalah sangat. Bukan boleh bawak mati". Hah! Saya bukan nak kata saya banyak duit atau saya nak tunjuk baik, tapi terus terang saya katakan, kalau saya ada duit, InsyaAllah saya tolong. At last, selesai juga bab hadiah. Saya dah bantu yang termampu, tapi budget still terlebih. Nak buat macam mana? Terpaksalah saya berunding dengan mereka yang berkenaan.

Cerita tentang semasa majlis, majlis berjalan dengan lancar walaupun sedikit kelam kabut di awal majlis. Almaklumlah, yang uruskan pun kanak-kanak baru belajar. Masih banyak yang perlu diperbaiki. Majlis ni berjalan pun atas tunjuk ajar para gurulatih dan saudara seGayong daripada UiTM Segamat. Terima kasih daun keladi, esok lusa tolong lagi. =)

Anak-anak Gayong daripada UiTM Segamat turut menghantar lebih kurang 30 orang wakil untuk memeriahkan majlis kami. Terima kasih lagi sekali atas sokongan anda :) Turut hadir, koordinator kampus Larkin, PM Zaiton dan beberapa orang staff UiTM Kampus Larkin serta Pengerusi PSSGM Johor, Kapt Abdul Kudus. Beberapa orang wakil daripada kelab lain turut hadir bagi memenuhi jemputan.

Majlis dimeriahkan dengan persembahan silat daripada anak-anak Gayong UiTM JB dan Segamat. Persembahan pentas tangan kosong, pentas parang dan serangan berantai dipersembahkan oleh wakil daripada UiTM Segamat manakala wakil UiTM JB membuat persembahan Bunga Tanjung dan Kombat.

Overall, semuanya berjalan dengan lancar, meriah dan yang paling penting, dapat mengukuhkan silaturrahim sesama anak Gayong. Semua orang gembira, makan pun sedap. Credit to Biro Makanan. Gimik pun boleh tahan. Publisiti tak kurang hebatnya. Siap dah tarik orang luar walaupun tak ramai, tapi cukuplah buat permulaan.


Ok, masa belek-belek gambar. =)

::VVIP yang hadir::

::Wakil Kelab::

::Sebahagian wakil UiTM Segamat::

::Pendekar UiTM Segamat::

::Persembahan Bunga Tanjung::

::Pentas Parang::

::UiTM JB::

::OUR FAMILY::

Nota kaki : "Silat warisan pusaka, khazanah bangsa, jatidiri terpelihara".





2 comments:

Terror Of Death said...

The Gayong Family^^

Amirah Marliza said...

=) laen kli jmpot dtg lg.. tmpt kecik je..hee~