7 May 2012

Al-Fatihah~

Assalamualaikum...




Sejurus saya bukak laman muka buku, berduyun-duyun status tentang pemergian seorang sahabat kami, pelajar UiTM JB akibat kemalangan. sungguh terkejut dan tersentak apabila mendapat tahu.

walaupun kami tidaklah rapat dan cuma bertukar segaris senyuman pabila bertembung, tetapi saya percaya arwah seorang yang baik. jika tidak, masakan ramai yang bersedih atas pemergian beliau. termasuk saya sendiri. ;'( tapi percayalah, Allah lebih tau apa yang terbaik buat hamba-Nya.

terbayang-bayang senyuman arwah. tapi, sebanyak mana kasih kita pada dia, sebanyak mana perhatian kita, Allah lebih kasihkan arwah. semoga arwah Nurul Hafizah Binti Mohd Faizul Aris di tempatkan dikalangan hamba-hamba-Nya yang beriman. Amin.

bila dengar berita sedih ni, saya jadi terfikir, ajal tidak mengira usia. tak mengira waktu. bila-bila masa. bukan hanya ketika sakit, malahan ketika sihat juga. terasa nak listkan password fb supaya bila suatu hari saya pergi, dapatlah sesiapa deletekan gambar-gambar saya. sungguh saya takut pabila mengingatkan. mungkin ini peringatan buat kita semua supaya tidak terus leka dan lalai dalam meniti usia remaja.

Nota kaki: Al-Fatihah buat arwah. damailah kamu di sana. suatu hari nanti pasti kami akan menuruti jejak kamu. ;')